Grodzki Urząd Pracy działa słabo

Nie akceptuje sytuacja, w której mieszkańcy Krakowa, przedsiębiorcy krakowscy nie mogą skontaktować się w sprawach złożonych wniosków wynikających z programów niwelujących skutki COVID-19 z Grodzkim Urzędem Pracy.

Złożyłem dzisiaj interpelację do Prezydenta Jacek Majchrowski z prośbą o interwencję w tej sprawie.
Co prawda na stronie internetowej podane są numery telefonu, ale przez kilka dni sam próbowałem z nich skorzystać, bezskutecznie – sygnał oczekiwania, bądź zajęty. Rozumiem ogromną ilość wniosków i ogrom pracy, ale przedsiębiorca chcąc złożyć wyjaśnienia, bądź korektę do wniosku nie ma takiej możliwości.
Możliwość umówienia wizyty w urzędzie na stronie www nie działa, a na stronie widnieje komunikat informujący o konieczności wcześniejszego umówienia wizyty.

Brak telefonu oraz brak umówienia wizyty w urzędzie skutecznie zamyka możliwość załatwienia sprawy. Dodam, że poprzez serwis praca.gov.pl nie ma możliwości kontakty z Grodzkim Urzędem Pracy, z innymi urzędami jest taka możliwość.

Może warto jednak wprowadzić automat, który będzie informował o miejscu w kolejce oraz naprawieniu strony www, aby umożliwić internetowe umówienie wizyty w GUP. Sprawa jest o tyle bulwersująca, że krakowscy przedsiębiorcy pozostający w trudnej sytuacji finansowej nie mają czasu na zwłokę w otrzymaniu środków, a mają przypuszczenia, że błędnie uzupełnione wnioski nie są poprawiane na bieżąco, lecz są odkładane na bok i oczekują.

Może warto zmniejszyć kolejkę osób, które chcą uzyskać informacje telefonicznie poprzez wprowadzenie na stronę www urzędu sekcji: Najczęściej zadawane pytania. Domyślam się, że pytania przedsiębiorców powtarzają się, a odpowiedzi są często automatyczne.

Kategoria: