Podczas dzisiejszego Zespołu ds. S7 Kraków-Myślenice poddano pod dyskusje wariant służ Pana Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego

Wariant zachodni z włączeniem się w A4 na wysokości Skawiny, obejściem Skawiny, okolice Rzozowa, okolice Radziszowa, aż do okolic Głogoczowa.

Wariant ten na pierwszy rzut oka wygląda na bardzo sensowny. Spełnia niemal wszystkie, jeżeli nie wszystkie założenia i cele projektowanej drogi ekspresowej. Nie jest to wariant idealny dla Miasta Krakowa, bo sprawia, że fragment obwodnicy miasta, fragment A4 od Balic do Skawiny, nawet przy 4 pasach w każdą ze stron, może być nadmiernie obciążony. Lepszym wariantem byłby zaproponowany wariant zmodyfikowany o wejście od Morawicy, ale protesty społeczne mieszkańców z tych terenów, przy jednoczesnej możliwości rozbudowy tego fragmentu A4 (w granicach Krakowa) nawet do 4 pasów, sprawia, że może to być uzasadniony kompromis.
Kolejny etap to prognoza natężenia ruchu tego wariantu i bardzo trudny dialog z władzami gmin, przez które wariant przebiega. Przed wszystkim władzami Skawiny, które już na tym etapie nie wyrażają zgody na przejście jakiegokolwiek wariantu choćby przez 1 m terenów Skawiny.
Nie jest to wariant społeczny, ale pierwszy wariant poddany pod dyskusje.

 

.

 

Kategoria: