PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH PRZY PĘTLI SOBONIOWICE

Jestem po rozmowach z Miejskim Inżynierem Ruchu Razem w ruchu i sprawa wygląda następująco

Sprawa poprawy bezpieczeństwa w/w rejonu była analizowana jakiś czas temu, czego efektem było wdrożenie zmian obejmujących m.in. wprowadzenie dwustronnych znaków D-6 "przejście dla pieszych" na fluorescencyjnym tle, ograniczenie prędkości do 40km/h. Zastosowano również oznakowanie poziome rozdzielające pasy ruchu i poprawiające czytelność skrzyżowań i wjazdów.
Ze względu na występujące na wnioskowanym odcinku ul. Drużbackiej liczne zjazdy do posesji, łuki poziome drogi, czy studzienki/komory instalacji nie jest możliwe zastosowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, które mogłyby wpłynąć na fizyczne ograniczenie prędkości (progi zwalniające). Wg rozporządzenia Ministra Infrastruktury progów zwalniających nie można umieszczać bliżej niż 30m od przejścia dla pieszych, 40m od skrzyżowań, 20m od łuków poziomych oraz nad konstrukcjami inżynierskimi takimi jak przepusty, przejścia podziemne, komory instalacji wodociągowej i c.o. itp. oraz w odległości mniejszej niż 25m od nich.
W celu ostrzeżenia kierowców o zbliżaniu się do przejścia dla pieszych wprowadzonych zostanie dodatkowe oznakowanie A-16 "przejście dla pieszych". Rozważane jest również wprowadzenie przed omawianym przejściem dla pieszych pasów wibracyjno-akustycznych, które mają za zadanie zwrócenie uwagi kierowcy na fakt zbliżania się do miejsca wymagającego szczególnego zachowania bezpieczeństwa.
Mając jednak na uwadze, że zastosowanie tego typu rozwiązania powoduje negatywne skutki np. zwiększenie hałasu, zwracam się do Was z prośbą o wyrażenie opinii w tym temacie.
Równolegle Wydział MIR zwrócił się do Komendy Miejskiej Policji w Krakowie o objęcie omawianego obszaru kontrolą.

 

 

Kategoria: