PROBLEM KOMUNIKACYJNY MIESZKAŃCÓW KLINÓW PO ODDANIU OSIEDLA W RAMACH PROGRAMU MIESZKANIE PLUS

Na dzisiejszej sesji Rady Miasta Krakowa zwróciłem się z prośbą do Pana Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego o niezwłoczne podjęcie niezbędnych działań, które zapobiegną paraliżowi komunikacyjnemu Klinów po oddaniu do użytku Osiedla w ramach Programu Mieszkanie Plus.

Moim zdaniem jest to ostatni dzwonek, aby rozpocząć działania zmierzające do uniknięcia paraliżu komunikacyjnego Osiedla Kliny. Pod koniec 2021 roku, a na pewno w roku 2022 w tej części Krakowa na niedużej powierzchni zamieszka kilka tysięcy nowym mieszkańców. Już teraz dynamiczny rozwój Klin-Zacisze spowodował ogromne utrudnienia dla mieszkańców, którzy kierują się w stronę centrum, co będzie kiedy pojawi się kilka tysięcy nowych samochodów, które będą chciały wyjechać z osiedla?
W ostatniej interpelacji dotyczącej skrzyżowania ulic Zawiłej i Borkowskiej, w której prosiłem o umieszczenie zadania przebudowy skrzyżowania i zamiany na rondo, dostałem odpowiedź, że moja prośba jest jak najbardziej zasadna, a zadanie znajduje się na liście rankingowej. Aby móc to zadanie wykonać przed armagedonem Klin, zadanie to koniecznie musi znaleźć się w przyszłorocznym budżecie oraz WPFie na 2022 rok, o co ponownie apelowałem w imieniu kilku tysięcy mieszkańców Klin.
Nie ma miesiąca, abym nie dopytywał o realizację ulicy 8 Pułku Ułanów, wniosek o ZRID w tej sprawie miał być złożony dawno temu, a ciągle nie widać szybkich perspektyw na wbicie pierwszej łopaty. Ulica 8 Pułku Ułanów nie rozwiąże problemów mieszkańców Klin, ale jest bardzo ważna dla mieszkańców tej części Krakowa.
Warto rozważyć, a może nawet należy wykorzystać pas drogowy zapisany w MPZP Kliny Południe jako KDZ4. czyli przedłużenie ulicy Bartla, aż do ulicy Zawiłej.
Warto rozważyć, a może nawet wykorzystać zapisy tego samego MPZP i ruch z nowo powstałego osiedla, skierować w stronę SKA Opatkowice. Dzięki temu rozwiązaniu, bardzo duża część mieszkańców mogłaby korzystać z kolei i w bardzo krótkim czasie dostać się do centrum miasta.
Może warto kontynuować rozmowy z GDDKiA o wybudowaniu, przedłużając ulice Stanisława Działowskiego, nowego węzła drogowego na autostradzie A4, który umożliwiłby włączenie się do ruchu na tej drodze. Rozwiązanie to wymagałoby zgody Ministra Infrastruktury.
Może warto kontynuować rozmowy z GDDKiA o wybudowaniu równolegle do A4 nowych dróg około 1,5 km drogi do węzła Skawina i 1,5 km od węzła Skawina w kierunku Krakowa wraz z dodatkowymi rondami. Taka opcja też była rozważana przez GDDKiA.
Najgorsze co możemy zrobić, aby tego uniknąć, jest wstrzymywanie decyzji!!! Decyzji, które rozpoczną proces tworzenia dokumentacji projektowej dla wybranego, optymalnego rozwiązania nie można wstrzymywać. Proces przygotowania inwestycji jest tak czasochłonny, że obawiam się, że już jesteśmy spóźnieni, dlatego nie stać nas na kolejną zwłokę w tej sprawie.
Dlatego w imieniu tysięcy aktualnych oraz przyszłych mieszkańców Klin zaapelowałem o niezwłoczne podjęcie niezbędnych działań, które zapobiegną paraliżowi komunikacyjnemu Klinów po oddaniu do użytku Osiedla w ramach Programu Mieszkanie Plus.
Kategoria: